Axe Throwing

Axe Throwing

Axe Throwing - odkryj w sobie drwala

Axe Throwing, czyli konkurencja polegająca na rzucaniu toporkami do celu, to niecodzienna atrakcja, która przywędrowała do nas aż zza oceanu, gdzie okazała się totalnym hitem. Największą furorę robi przede wszystkim na wieczorach kawalerskich, co absolutnie nie oznacza, że przeznaczona jest tylko dla mężczyzn. Pomimo tego, że siekiera to atrybut drwala, kobiety świetnie dają sobie radę w tej konkurencji. Axe Throwing to idealna opcja dla tych, którzy lubią rywalizację i dobrą zabawę.

Aby Axe Throwing było w pełni bezpieczną grą oraz dostarczało 100% satysfakcji, należy zapoznać się z ustalonymi zasadami rzucania. 

 


 

ZASADY GRY czyli siekierkowe Fair Play

 

Technika
  • siekierę trzymamy mocno w obydwu dłoniach, podobnie jak kij baseballowy, a ostrze musi być w pozycji pionowej,
  • bierzemy rozmach, umieszczając siekierę za głową i delikatnie się odchylamy,
  • pewnym ruchem wyrzucamy siekierę w kierunku tarczy.
Przed rozgrywką
  1. Rozpoczynamy od gry w "kamień, papier, nożyce"- zwycięzca wybiera tor.
  2. Zawodnicy w ramach rozgrzewki oddają po 3 rzuty przed pierwszym meczem i po 1 rzucie przed drugim meczem.
  3. Niepisana zasada Axe Throwing mówi, aby przed rozpoczęciem meczu stuknąć się siekierami - nie jest to oczywiście obowiązek, ale pozwala zachować ducha sportu.
Rozgrywka
  1. Każdy mecz składa się z 3 rund, a każda runda z 5 rzutów.
  2. Wygrywa gracz, który wygra 2 z 3 rund.
  3. Gra zawsze toczy się do końca trzeciej rundy, nawet jeśli gracz wygrał 2 pierwsze.
  4. Jeśli wynikiem meczu jest remis, następuje dogrywka w postaci rzutu dużą siekierą.
Rzut dużą siekierą
  1. Rozpoczynamy od gry w "kamień, papier, nożyce"- zwycięzca wybiera kto zaczyna.
  2. Każdy gracz oddaje po jednym rzucie.
  3. Za celny rzut uznajemy trafienie zarówno w pole pod niebieską linią, jak i samą linię.
  4. Wygrywa osoba, która w rundzie odda celny rzut, a przeciwnik tego nie zrobił.
  5. W przypadku gdy obydwaj zawodnicy oddadzą dobre rzuty, bądź oddadzą złe rzuty, rozgrywkę należy powtórzyć.

W przypadku gdy ostrze siekiery znajduje się na dwóch różnych polach, przy punktowaniu pod uwagę bierze się większość powierzchni, w którą ostrze zostało wbite. Nie bierze się pod uwagi natomiast części ostrza, która nie ma kontaktu z tarczą.

Punktacja
  • środek tarczy i czarna obręcz - 5 pkt
  • czerwona obręcz - 3 pkt
  • niebieska obręcz - 1 pkt

ZAREZERWUJ TERAZ

25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO. W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat

Info